Ile możesz zarobić na pisaniu bloga?

Stało się

Podjąłeś decyzję. Od dwudziestu pięciu lat zajmujesz się montażem i nagrywaniem profesjonalnych filmów, do tej pory robiłeś to jedynie hobbystycznie, lub dla znajomych, za niewielką opłatą. Masz normalną pracę etatową, która nie pozwala Ci na przebranżowienie się, postanawiasz jednak założyć eksperckiego bloga. Dowiedziałeś się o tym, że pisanie bloga zarobki generuje, więc zaczynasz się edukować z tego zakresu.

Ile można zarobić? To zależy!

Uwielbiana przez prawników, lekarzy, filozofów oraz wielu innych profesjonalistów maksyma sprawdza się i w przypadku pisania blogów eksperckich. Oczywiście, na każdym blogu da się zarobić pieniądze, jednakże kwoty wpływające na nasze konto są ściśle uzależnione między innymi od tego, jak bardzo popularni jesteśmy jako autor i jak duża społeczność odwiedza stale naszego bloga, zostawiając tam po sobie ślad.

Najczęściej zauważaną formą zarabiania na własnym blogu jest pisanie tak zwanych postów sponsorowanych. W praktyce wygląda to najczęściej tak, że autor posta sponsorowanego na łamach swojego bloga umieszcza coś w stylu reklamy – opisuje i zachwala on jakąś usługę lub produkt, za co otrzymuje oczywiście gratyfikację w postaci pieniędzy bądź innych dóbr materialnych. Oczywiście, jak ognia trzeba się tu wystrzegać przesady i przekraczania granic dobrego smaku. Reklamowanie tak zwanego scamu (czyli usług lub produktów, których reklama nie jest zgodna z ich działaniem, po prostu oszustwo) na pewno nie będzie dobrze postrzegane przez naszych odbiorców, warto więc zastanowić się czy nawet niesamowicie atrakcyjne jednorazowe wynagrodzenie będzie warte skutków takiego działania.

Inne możliwości

Oczywiście, inną popularną od dawna metodą zarabiania na blogu, jest umieszczanie na jego łamach klikalnych reklam, które generują nam pewien pasywny przychód. Nie są to co prawda oszałamiające kwoty, jednakże wymagają znacznie mniej pracy i wysiłku. Do tego, należy uwzględnić liczne programy, w których odbiorcy naszych treści zostaną naszymi dobrowolnymi patronami, i – w akcie docenienia naszej twórczości – zobowiążą się do dobrowolnego przelewania określonej kwoty pieniędzy na nasze konto, niejako, żeby wesprzeć nas jako twórców swoich ulubionych treści.